Fiskpinnar LCHF

Fiskpinnar

Fiskpinnar

Jag älskar fiskpinnar, men tyvärr är det för mycket kolhydrater i paneringen, så jag gjorde ett litet test att göra egna:

1. Tina ett torskblock så det går att skära.
2. Skär lagom ”fiskpinnestorlek”
3. Vispa upp 1 ägg i en djup tallrik
4. Doppa fiskpinnarna först i ägget och sedan i paneringen, en pincett är bra att använda.
5. Stek på ganska svag värme i 10-15 minuter

Alternativ 1
Mixa fläsksvålar till mjöl och panera

Alternativ 2
Dubbelpanering: Doppa först fiskpinnarna i kokosnötmjöl, sedan i ägget, och sist i hemgjort lchf ströbröd.

Alternativ 3
Panera i sesamfrön.

Sesamfrön går bort, det blev inte bra. Jag hade i och för sig bara skalade hemma, så det kanske går bättre med dom med skal på.

 

Panering

Dubbelpaneringen och fläsksvålarna funkade lika bra, men jag fick inte till det riktiga fraset. Flästsvålarna smakade inte fläsk, tyvärr. Det hade nog varit gott med lite fläsksmak. Dessutom saltade jag på fisken, men kryddade inte själva paneringen, det skulle jag ha gjort. Helt okej, men ingen jättehit alltså.

Nästa gång ska jag testa parmesanost.

Kvällens träningspass från Malinsblogg.se blir:

Vi kommer att jobba med 2-minutersintervaller och vilan mellan intervallerna ska inte vara längre än vad det tar att ställa om sig till nästa övning.
Två minuter
  • 10 x Burpees → Armhävningar resten av tiden
Två minuter
  • 10/10 StepUps eller BoxJumps → Knäböj resten av tiden
Två minuter
  • 10 x Rygglyft → Jorden runt / Ryggcirkel resten av tiden