Midsommarutmaningen vecka 1

SpenatstuvningHej vänner,

Idag har jag nog en förkylning på gång, jag mår inte alls bra, känner mig febrig och matt, och ingen aptit. Jag går och lägger mig tidigt ikväll och ser om det ger med sig med lite sömn.

Igår skrev jag ju om midsommarutmaningen som jag tänkte börja idag. Min första veckas utmaning:

Vecka ett:  Bryt ett mönster i din kost

Jag äter som bekant en ganska liberal variant av lchf för det mesta, så min utmaning för vecka 1 blir max 25 gram kolhydrater per dag, alltså normal lchf. Det kommer att innebära att det inte blir så mycket fikabröd här på bloggen de närmaste veckorna, och kanske inte så mycket nya recept heller, det är lättare att vara strikt om håller det enkelt, men jag kommer att dela med mig av vad jag äter, och hoppas att ni ändå får lite inspiration. Detta är mitt intag för dagen:

09:15  Frukost

5 ostrullar med Bregott
2 kokta ägg med majonnäs
1 stekt ägg
2 koppar kaffe

Näringsvärde:

Protein:          33
Fett:                58
Kolhydrater:   3

12:30 Lunch

Stuvad spenat med prinskorv

17:00 Middag

Hade tänkt att göra kycklingwok, men känner mig inte alls på hugg, så det blev ostrullar och hasselnötter, och en skiva lowcarb-bröd med norrbodakorv. Brödet innehåller 3 gram kh, korven 0,6. Ingen föredömlig kost idag, men totalt kolhydratintag för dagen blev 19,6, alltså i alla fall godkänt på den fronten.